۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۶۳۸۳۷۰
امام جمعه شهرستان مهرستان تأکید کرد؛

ضرورت حفظ اتحاد بین مسلمانان| فلسطین، فروشی نیست

ضرورت حفظ اتحاد بین مسلمانان| فلسطین، فروشی نیست
مولوی کرد با تأکید به اتحاد بین مسلمانان، گفت: امروز روز خواب نیست، ملت و سران کشورهای اسلامی باید در برابر کفر بیدار شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مولوی عبدالله کرد، امام جمعه شهرستان مهرستان امروز در همایش «راهكارهاي اميدآفريني در امت اسلامي در گام دوم انقلاب» در زائرسراي رضوي اتحاد و وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف در جمهوری اسلامی ایران را از تدبیرهای بناینگذار انقلاب بیان و بر حفظ این وحدت و اتحاد تأکید کرد.

وی با اشاره به حبل الله در قرآن کریم، گفت: حبل خدا به این معنا که به تفکر و اندیشه گروه مقابل احترام گذاشته، آن ها را به عنوان هموطن و هم جنس دوست داشته، در کنار آن ها بوده و آن چه را برای خود می پسندید برای او هم بپسندید که این اعتصام بالله است.

مولوی کرد با بیان این که صداقت امام سبب اتحاد شیعه و سنی شد، اظهار کرد: در قبل از انقلاب و در حکومت طاغوت تبعیض داد مردم را در آورده بود، امام با اسلام آمد و دین را ملاک قرار داده و شعار ایشان «لا اله الا الله» بود که شعار وحدت انگیز است.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: ارزش اسلام به این است که جنسیت ها و قومیت ها را در کنار هم و زیر یک پرچم جمع می کند، پیامبر همه نژادها را در کنار هم برادر و برابر قرار داد، فکر پیامبر عالمگیر است و شاگردان پیامبر اسوه برای جهان اسلام هستند.

وی انقلاب اسلامی ایران را موجب بیداری ملت ها دانست و ابراز کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان می گفتند که این انقلاب چند سال بیشتر دوام نمی آورد اما امروز در آستانه چهل و یکمین سالگرد انقلاب هستیم، این انقلاب چون فرا قومی و فرا مذهبی فکر می شد، پس دوام آورد و امروز تدبیر و مدیریت رهبری سبب مسرور شدن و بیداری نسل جوان آن سوی مرزها می شود.

مولوی کرد فلسطین را متعلق به اسلام و مسلمانان بیان و ابراز کرد: برکت انقلاب این بود که ما محتاج غرب و شرق نشویم، فلسطین فروشی نیست، پیامبر ۱۶ سال به سمت فلسطین نماز خواند، فلسطین مال اسلام و مسلمانان است و این عمل ترامپ در معامله قرن هشدار برای مسلمانان است.

امام جمعه شهرستان مهرستان به بصیرت افزایی و بیداری در برابر کفر و استکبار تأکید و اظهار کرد: امروز روز خواب نیست، ملت و سران کشورهای اسلامی باید بیدار بوده و در برابر کفر بیدار شوند.

وی به تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه بین مسلمانان اشاره و بیان داشت: استکبار جهانی تلاش دارد تا آتشی که در منطقه روشن کرده است را در ایران وارد کرده و قومیت ها را به جان هم بیندازند اما ما باید از این نعمت امنیت شاکر باشیم و در تریبون های نماز جمعه به مردم نسبت به امنیت آگاهی دهیم و اجداد و اصالت ما اجازه نخواهد داد که به این آب و خاک اهانت شود./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات